מנהיגות והנעה

מנהיגות היא מעשה שיש בו השפעה על התנהגותם של אנשים אחרים, המטרות יכולות להיות פרטיות, של קבוצה או של ארגון או של כל מען שהוא.

בדיקת יעילות הניהול

יעילות ניהול מתוך משתנים סיבתיים, משתנים מתווכים ומשתנים תוצאתיים.

מכירות

כל מה שרצית לדעת על מכירות. איך מתבצעת מכירה ומהו תהליך שכנוע.

שינוי ארגוני

מרכיבי שינוי היוצרים את השינוי בהתנהגות הקבוצה/ארגון.

ייעוץ ארגוני

"סוף מעשה במחשבה תחילה..."

זיהוי, אבחון ויישום הליך שינוי ארגוני

ייעוץ ארגוני הוא תהליך של זיהוי ואבחון אירועי ליבה המתרחשים בתוך הארגון ומשפיעים על התקיימותו והתנהלותו על מנת להביא ליישום של הליך שינוי ארגוני בענף בו פועל הארגון.

אבחון ארגוני

אחד המרכיבים החשובים ביותר בייעוץ הארגוני הוא האבחון הארגוני, המהווה את מפת הדרכים שלנו בדרך לשינוי.

האבחון הארגוני משקף את תמונת המצב של הפעילות הקיימת בארגון (מצב נתון) ומציע אסטרטגיה עסקית לארגון על מנת להביאו למיטבו; החל מאבני היסוד- ההיררכיה והמבנה הארגוני, הגדרות תפקידים (סמכות ותחומי אחריות), הבניית תהליכי עבודה בארגון, התקשורת (הפנימית והחיצונית) בארגון, צמצום משמעותי בהוצאות לעומת צמיחה משמעותית ברווחיות.

מי שרוצה להבין את מושג הארגון ומהותו, להכיר את אופיו ותכונותיו- מתחיל, בלית ברירה, בניתוח המבנה הקיים. אולם המבנה הקיים פיזי, או המוצר המשווק אינו בהכרח משקף את המציאות או את התהליך הארגוני. הבנה נכונה של הארגון אינו המבנה הפורמאלי, אלא הבנת כל הגורמים המשתתפים בו והשפעתם על העשייה המשותפת.

מקובל להניח בשני ממדים:

 מבנה ארגוני צורה

צורה

מהו המבנה הפורמאלי של הארגון, המקום הפיזי בו מתקיימת הפעילות הארגונית, או זיהוי הארגון לפי המוצרים שהארגון מייצר.

 תהליך ארגוני

תהליך

מהו המבנה הבלתי-פורמאלי בו להתנהגות העובדים (האנשים בארגון) יש השפעה, כיצד תתקיים הפעילות הארגונית.

האבחון הארגוני במסלול חכם מורכב ממספר אבני דרך

  • שלב ההגדרות וזיהוי אירועי הליבה (אבחון ארגוני)- שלב חשוב וראשוני בו נגדיר את האופן בו נבצע את האבחון הארגוני וכן את המטרות שאנו שואפים להשיג בסופו של האבחון הארגוני.
  • שלב איסוף הנתונים- שלב שבו אנו מזהים את אירועי הליבה בארגון ועורכים איסוף מסודר של הנתונים תוך שימוש בכלי אבחון מקצועיים (ראיונות עומק ודיאלוג פתוח ויחידני עם היועץ הארגוני למנהלי הארגון, שאלונים מובנים ו/או פתוחים לכלל עובדי החברה, תצפיות ועוד).
  • שלב האבחון- שלב שבו אנו מתרגמים את הנתונים שנאספו ובונים עבורך את האבחון הארגוני המקצועי והטוב ביותר תוך בחינת כלל החלופות הרלוונטיות המתאימות לארגון שלך תוך איזון ושקילה של עלויות לעומת תועלות. 
  • שלב הצגת הנתונים והמשוב- שלב שבו מציג היועץ הארגוני להנהלת החברה את האבחון הארגוני ואסטרטגית הפעולה המוצעת לארגון. 

אנו מאמינים שכדי להביא לשינוי לאחר סיום מלאכת האבחון הארגוני, יש להוביל תהליכים בארגון:

  • הערכה ואבחון ארגוני המותאם לשינוי הארגוני המוצע
  • הצבת יעדים והדרך להשגתם (שיטות ניהול)
  • פיתוח והעצמת מנהלים
  • פיתוח צוותים בארגון וחשיבותה של עבודת הצוות
  • פיתוח תכניות הדרכה לעובדים ובניית משובים
  • פיתוח עתודות ניהוליות
  • הדרכות שרות ומכירה (אימונים אישיים- coaching ו/או אימונים קבוצתיים)
  • טיפול בהתנגדויות וניהול משברים
  • סקרים ומחקרים למדידת שביעות רצון לקוחות
עבודה בארגון

יש לזכור: הארגון מתקיים על ידי אנשים
והעבודה נעשית על ידי אנשים, לא הארגון עצמו


לייעוץ אישי ופרטים נוספים בנושא ייעוץ ארגוני ואבחון, מלא/י פרטייך:

השדות המסומנים ב- * הם שדות חובה
*  שם מלא:   חברה:
*  טלפון:   טלפון נייד:
*  דוא"ל:
  הודעה:

*  קוד זיהוי קוד זיהוי
גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר